דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בועת הנדלן בתל אביב 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 3087 פעמים ]

כולנו רואים את הביקושים לדירות בטלוויזיה וקוראים על זה בעיתון. במדינת ישראל יש בועת נדל"ן והיום קשה מאוד למצוא דירות למכירה. במרכז המצב קיצוני יותר וכמעט ולא קיימות דירות למכירה בתל אביב. כאשר מוצאים משהו, המחירים מטורפים. זוהי בעיה שהממשלה מנסה להתמודד איתה בכל יום, אך עדיין אין פיתרון ממשי.

 

היכן אני יכול למצוא דירות למכירה בתל אביב?

 

כל מי שעובר למרכז שואל את עצמו את השאלה הזו. תשובה לשאלה קשה למצוא, ממש כמו למצוא דירה בעיר הזו. מה שבטוח שיש מי שמנצל את העובדה שיש מצוקת נדלן בתל אביב כדי להרוויח כסף רב, וזו רק אחת הבעיות. למרות המחירים הגבוהים, לקונים אין ברירה אלא להיכנע ולשלם את המחיר כדי למצוא קורת גג תל אביבית.

 

למה יש מצוקת נדלן בתל אביב?

 

כולנו מסתכלים בשקיקה על תל אביב. על חיי הלילה שלה, חיי היום יום, הים, מרכזי הבילוי, העסקים ובקיצור - העיר ללא הפסקה. בגלל הסיבות האלו אנשים שמחפשים דירות למכירה בתל אביב נמצאים במצב בעייתי. העיר שואבת אותם אליה, כל אחד מסיבותיו וכך נוצרת בועת נדל"ן שמקפיצה את המחירים למעלה.

 

אז למה לא קיימות דירות למכירה בתל אביב?

 

מצאנו את הסיבות ההגיונית לביקוש. למה אין פתרונות להיצע? זאת בעיה גדולה שקל מאוד לענות עליה אך קשה ליישם אותה. במשך השנים המדינה לא הפשירה קרקעות לנדל"ן ולכן לא היו בתים לקניה. נוצר מצב סטטי מבחינת ההיצע וגם הפיתרון של דירות להשכרה בתל אביב היה זמני בלבד.

 

וכמו תמיד, יש מי שמנצל את המצב לטובתו

 

באזור המרכז קיימות מספר גדול של אוניברסיטאות שמעלות את הביקוש לדירות. בעקבות כך משקיעים רבים נוהרים למרכז ומחפשים דירות למכירה בתל אביב על מנת לגזור קופון, לקנות נכס ולמכור או להשכיר במחיר יקר יותר. הרבה אנשי עסקים יכולים להרשות לעצמם לרכוש בתים ביוקר, מה שמעלה את המחירים בכל האזור.

 

בעלי נכסים רבים מצאו דרך קלה להרוויח מהמצב: הם מחלקים את יחידת הדיור שברשותם לכמה יחידות ומשכירים כל אחת מהן לסטודנטים ולזוגות צעירים במחירים גבוהים. מיותר לציין שמדובר בעניין לא חוקי והעירייה שמה לא למטרה להילחם בתופעה הזו.

 

הפיתרון המיידי להוזלת מחירי הנדל"ן

 

כדי להילחם בבעיה ולעצור את התנפחות הבועה הזו עוד יותר, המדינה צריכה להפשיר קרקעות, להוריד מיסים לזוגות צעירים ובנוסף לעודד משפחות וצעירים לעבור לפרפריה או לערי הלווין של תל אביב כמו ראשל"צ, חולון, בת ים, גבעתיים ור"ג. בנוסף, על המדינה לבנות דיור ציבורי המיועד לשכירות בלבד ולתקופת זמן מוקצבת.

 

דירות למכירה מחוץ לתל אביב

 

אותן ערי לוויין המרכיבות את גוש דן מציעות דירות במחירים זולים יותר מאשר דירות למכירה בתל אביב. הערים הללו מנסות למשוך זוגות צעירים ומשפחות במחירים אטרקטיביים יותר ומבטיחות איכות חיים טובה יותר. לפני שמחליטים לקנות דירה באזור, כדאי לקחת בחשבון גם את אחת הערים הסמוכות לתל אביב.

 

האם יהיה סוף לעליית מחירי דירות למכירה בתל אביב?

 

הפיתרון נמצא באופק וגם לשם אפשר להגיע. לפעמים הוא נמצא בצפון הארץ או בדרומה. לאחרונה המדינה מנסה לקרב את הפרפריה למרכז באמצעות הרחבת תשתיות, כבישים ורכבות. כולנו מחכים לרגע בו בועת הנדל"ן תתפוצץ ונצליח להגשים את חלומנו הנדל"ני. עד אז נמשיך לחפש דירות למכירה בתל אביב ונקווה לטוב.

 

 

נדלן.קום הוא האתר המוביל בנושא של דירות למכירה והתחום של קבוצות רכישה המציע לבדוק  אפשרות להקים קבוצת רכישה משלך ולהצטרף לקיימת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב